Hírek
Harsányi Zsolt: bizonyos méret felett kötelező precízebb gépekbe invesztálni

2019-ben volt jövedelmük a gazdálkodóknak ahhoz, hogy gépeket vásároljanak. Segítették őket ebben a döntésben a kedvező hitelek és lízingkonstrukciók is. Igény is volt a géppark megújítására, különösen a traktorok és a talajművelés eszközei fogytak jól 2019-ben - ismertette a mezőgéppiac alakulását Harsányi Zsolt az agrárszektor.hu kérdésére a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián.

Arató-cséplő gépből ugyan kevesebb fogyott tavaly, de a kombájn-alkatrészekre igény volt, hiszen 2019-ben is komoly mennyiségű gabonát kellett betakarítani a táblákról. Kiemelkedő volt a talajművelő gépek forgalma, ugyanakkor a megvásárolt ekék száma csökkent, ami azt mutatja, hogy a forgatás nélküli művelés irányába fordultak a gazdák - folytatta a 80 milliárdos árbevételű, bajai mezőgépértékesítő cég vezetője.

 

 

Úgy látjuk, hogy 2019-ben is 5-8 százalékkal nőtt a mezőgéppiac, ennek egy része az inflációból adódik. A nyereségünk hasonló lesz a 2018. évihez - mondta Harsányi Zsolt. Az Axiál Kft. adatai azt mutatják, hogy a legjobban az építőipar pörgött 2019-ben. Az általuk forgalmazott építőipari gépek forgalma csaknem 30 százalékkal nőtt egyetlen év alatt. Harsányi Zsolt úgy vélte, ma már a precíziós gazdálkodás alapszintje, az automata kormányzás magától értetődőnek számít a mezőgazdaságban. A 150 lóerőnél nagyobb teljesítményű traktorok szinte mind rendelkeznek ezzel a funkcióval, de a nagyobb gazdaságokban gyorsan felmerül az igény a permetszer és műtrágya differenciált szórására, valamint a talajadottságokhoz igazodó tőszám vetésére is.

Ez persze pénzbe kerül, de van rá a forrásuk a termelőknek. Bizonyos gazdaságméret felett már szinte kötelező precízebb, környezetkímélőbb eszközökbe invesztálni - vélekedett Harsányi Zsolt.

 

Kép: Nánási Pál

Forrás, videó: Agrárszektor.hu

 

 

 

Ezekkel a trükkökkel bármelyik magyar agrárvállalkozás nagyot dobbanthat

 

Az élesedő piaci versenyben felértékelődnek azok a technikák, amelyekkel sikeresebbé lehet tenni az értékesítést az agráriumban is, így egyre nagyobb szerepet kap az agrármarketing a mezőgazdasági és az élelmiszeripari szektorban egyaránt. >>